torsdag 7 maj 2015

När man setts förut

Känner ni igen känslan att du träffar en ny person och hjärnan och intellektet säger att den här människan känner inte jag. Men själen ropar -HEJ !!! Det var längesen, äntligen ses vi igen.

Jag kan också relatera till det nu. Några gånger i mitt liv har jag känt den känslan, och
oftast skapas en ny relation eller en livslång vänskap.

När jag hade förmånen att vara yogafröken i Dubai i november träffade jag en sådan här själ. En härlig tjej som redan första kvällen utan att vi knappt hälsat öppnar hela sitt hjärta för mig och lägger det i mina händer. Hon beskrev det efteråt som att hon inte själv visste vad som hände.

I morse när jag satt i köket med mitt morgonkaffe kom ett meddelande från denna underbara själ.

Darling, jag kom på.......

Hon är så ljuvlig. Det hon kom på nu var att hon hade MASSOR av fina bilder på den klädkollektion jag har på Skalkariket LOVEFOREVER och ville visa mig dem.https://www.inreda.com/blogg/4good-mingel-hos-mini-med-lackberg-och-love-forever/

Klickar ni på länken kommer ni till Annelis blogg. Hon driver en webb butik med inredning.
www.inreda.com

Annelie och jag har haft kontakt många gånger sedan vi skildes åt på flygplatsen i November.
Hon och jag fick en speciell relation som jag är ödmjukt tacksam för. Vi är så lika. Vi har samma driv. Och brottas därmed med samma dilemman i livet. Tänk att jag fick vara den som öppnade dörren till yoga och meditation för henne. Tänk att hon sitter hemma och drömmer sig bort till en strand med med yoga och meditation och att jag fått guida henne dit.




Det är lika magiskt varje gång jag får uppleva just det. Att se när magin kryper in. När en yogi hittar sin innersta kärna. Sin längtan. Sitt ljus.

Så med ett leende på läpparna kryper jag upp i soffan ikväll och låtsas att se på hockey bara för att få vara nära min familj. Fast egentligen är mina tankar och min uppmärksamhet på den här stranden.

Snart är vi där igen. 19 November åker vi. Jag Leila och Gunnar till Dubai för att uppleva magi med nya och redan Dubaierfarna deltagare. Det kommer bli glimrande!!!!

Och bäst av allt, på onsdag åker jag till Stockholm. Och jag har fått en lunchdate. Gissa vem?'
Just det. Annelie på inreda.com

Längtar efter dig hjärtat!!!!

Kram
yogafröken




Inga kommentarer: