onsdag 6 maj 2015

Fylla på...

Idag har jag fyllt på både mina och Skalkarikets depåer.


Det har kommit så mycket fint från vår leverantör av yogakläder Santa Ni.

När mina yogis kom ikväll var de som barn i en godisaffär.....
Vi provade nyheter, skrattade och hade en mysig stund tillsammans både före och efter yogan.

Jag som stått i butik i 15 år vet hur mycket jobb det är att hålla butiken på topp, sortimentet noga utvalt och hur många timmar i veckan man måste vara fysiskt närvarande då öppettiderna styr din arbetstid.

Skalkariket har så många sidor i mitt liv som jag oftast inte reflekterar över. Jag har omedvetet öppnat klädbutik. Jag har utan att tänka på det, skapat en shop i mitt rike med två ljuvliga leverantörer. Både Santa ni och Love forever är kläder med själ i. Jag har fått nya vänner i de starka personligheter som driver båda bolagen. Och både min yoga Karin och min buisness Karin får sitt.


På avslappningen efter ett ganska fysiskt pass ikväll inledde jag med att spela Sonja Alden I denna stund.
Jag älskar inledningen i den texten......

När jag äntligen tänker en tanke klar.
Innan nästa som alltid tar vid.
När jag sitter i trygghet med dem jag har.
Kring en fladdrande låga av liv.

Då förstår jag vem jag är, och varför jag är här.

Spela den!!! Den är fantastisk. Vi delade en magisk stund under avslappningen och meditationen ikväll.
 Då jag vet att det är mycket annat som konkurrerar med yogan i maj kör jag drop in. Men ikväll liksom andra kvällar kom det nästan 20 själar till min yogasal. En yogasal långt ut på landet och vissa av dem åker över 6 mil för att komma till min yoga. Det är kärlek. Det är så rörande att jag måste nypa mig lite i armen. Det fyller mig. Det fyller mina depåer. Det gör att jag med ett stort leende alltid går ut i lagårn som vi fortfarande kallar Skalkariket.

Och inte bara att jag fick dela en fantastisk yoga ikväll, jag har även tagit premiärdoppet i poolen i eftermiddag med Kjell och Charlotte.
En mycket nöjd man deklarerade att idag var det varmt och färdigstädat för premiärdopp. Så det fick det bli. Det var magiskt att få simma igen, jag verkligen älskar att flyta fram i vattnet längd efter längd.

Så nu tänker jag gå och krypa ner med en hårig xman under täcket. Kjell är brädad. Ett par lurviga öron och en blick som inte går att motstå har vunnit över -Nej du får inte ligga i sängen.....



 Så puss på er och sov gott!!!!
Var snälla mot varann

Inga kommentarer: