torsdag 14 maj 2015

Förståelse

Att jobba med sig själv, sina olika beteenden och känslor är en bergochdalbana som heter duga.
Att förstå varför gamla mönster styr ditt beteende eller att du reagerar instinktivt på olika händelser som korsar din livsväg.

Jag har fått uppleva så mycket helt fantastiska saker sedan yogan kom in i mitt liv. Jag har bytt bana, jag trampar en annan stig än den jag trodde var utstakad för mig. Och jag förundras över hur lätt allting går. Är det rätt så går det lätt sa min coach Cristina en gång. Och precis så känner jag med Skalkariket. Detta är verkligen min väg. Mitt sätt att få uttrycka min kreativitet.


Ibland när de där tanketrollen kommer och sätter käppar i hjulet har jag nu genom yogan hittat verktyg för hur jag ska förhålla mig till dem. Yogan har öppnat så många dörrar och skickat mig så många fantastiska själar på min livsväg.
 
Som på tåget upp till Stockholm, där jag träffade en annan yogini. Veronica.

Så istället för att bara bli liten och stanna nere i offerhörnet har jag verktyg för att komma upp och ställa mig stolt uppe på muren och öppna upp. Det här är jag. Gilla det eller inte. Att inte gömma mig längst ner och dölja det som kanske inte är så attraktivt i andras eller mina egna ögon. Jag är bara människa. Det är ok att misslyckas ibland och inte vara tillräcklig. Att vara snäll mot mig själv istället för att ställa högre krav.

Idag har jag min trygga mur runt mig. Jag har lagt till och dragit ifrån människor runt mig som fyller mig och jag fyller förhoppningsvis dem. Jag har ju alltid varit en mästare på att se till andras behov och att fylla de hål de har. Men på bekostnad av att jag helt tömd inte har något kvar till mig eller till min familj. Alla kan inte stå på tå och finns till för mig jämt på samma sätt som jag inte kan finnas där för dem. Men den lilla skara som vann mitt hjärta under min sjukdomstid, de kan jag göra vad som helst för. De fanns ju där villkorslöst för mig.


De människor som också på min resa upp förts in i mitt liv av olika anledningar och sagt -Hej vi gillar dig precis som du är. Med ditt driv, dina brister och att du har mycket på agendan. De får också stanna. De VILL jag ska stanna. De som ser bakom att jag oftast har lite bråttom och inte blir rädda eller provocerade av det. De som av kärlek kommer fram och säger- Hallå har inte du lite mycket nu? Vad kan jag göra för att du ska koppla ner lite? Vill du ha en kopp kaffe i min soffa?


Det är så VÄRDEFULLT att få bli vuxen och att få ha vänner, kollegor och familj som gör det.
Jag fyller 40 i december. Funderar på om det skrämmer mig. Men jag kan inte hitta någon sådan känsla alls. Jag känner mer jiiiipppiie. NU får jag bli stor. Ljuvligt.


I helgen hade jag en så fantastisk upplevelse. Jag hade två världsstjärnor i mitt hem. Två ödmjuka fina varma tjejer som jag stoppar in i det där innersta rummet och ler när jag blickar tillbaka på.
                                Självklart gillade både Erica och Susanne Santa Ni och Loveforevers kläder.






Erica och Susanne valde att ha en träningshelg hos oss och vi fick träna kan jag lova!!!!!
Jag sitter med datorn i knät på tåget, kan inte luta mig framåt. TRÄNINGSVÄRK.
Men inte bara av träningen, utan av allt skratt. Våra deltagare i helgen fick verkligen valuta för sin investering i sig själva. Vi har tränat tabata, löpteknik, gympapass, yoga och fått föreläsningar av världsklass. En av de absolut bästa helgerna vi haft på Skalkariket. Och det bästa av allt, de har lovat att komma tillbaka. Det längtar både jag och min familj efter redan nu.


Erica har ju också vunnit Hela kändissverige bakar. Och vi förstår nu vem hon ärvt talangen ifrån. I lördags morse parkerade hennes underbara mamma sig i vårt kök och bakade de mest ljuvliga bröd och kakor. Min man är kär. Han ville inte att Mona skulle åka hem. Så Mona om du läser detta, kom tillbaka SNART!!!!

Nu närmar sig tåget Skövde efter en dag i Stockholm med några av de som finns där inne närmast hjärtat. Tack för vad jag fått uppleva idag.

Ikväll blir det yoga - jag längtar efter att få ställa mig på mattan.

Så ha en findag och kväll mina vänner. Hoppas vi ses snart.'
Kram
Yogafröken

1 kommentar:

Lovisa Nilsson sa...

Hej! Jag heter Lovisa och skulle vilja komma i kontakt med dig inför World MS Day. Maila mig gärna på lovisa.nilsson@reformact.se så berättar jag mer!