lördag 7 mars 2015

Andlighet

Vi har delat, skrattat och gråtit. Vi har yogat, mediterat, hämtat ner våra guider och änglar.

Det har varit en omtumlande dag för mig och deltagarna på Skalkariket idag.


Carina Hammarsten har varit vår kursledare och hon har lugnt och kompetent guidat oss genom dagen.
Jag fick äran att starta dagens kurs med yoga. Det var magiskt att ha 13 dedikerade yogisar i salen som alla hade samma mål. Att öppna upp för vad yogan och andevärlden kan göra för oss.
Den magin som uppstod i salen under meditationen kunde jag nästan ta på.
Carina berättar för mig efter yogan att det fanns tre mästare med oss i rummet. Hon beskrev hur de liknade de buddhastatyer jag hade utanför salen och att de var omgivna av guld.
Det är så spännande och magiskt. Jag dör lite av tacksamhet. Carina berättade också att de var här och välsignade min verksamhet. Det känns så skönt.

I yogans värld kan man tro att det alltid tillämpas ahimsa. Att inte skada. Men tyvärr finns även andra influenser även inom vår värld. Jag har flertal gånger fått frågeställningar från yogainstruktörer och andra yogalärare om min verksamhet och min utbildning. De har haft synpunkter på vad jag får och inte får göra. Vad Skalkariket är och vad det står för.
Oftast har jag klarat att se igenom frågorna. Att möta dem med kärlek och förståelse. Men ibland tvekar även jag. Ibland blir även jag liten. Idag fick jag en sådan bekräftelse att jag är så lycklig och tacksam att hjärtat är inbäddat i bomull. Jag sträcker på mig och känner mig stolt. Jag har skapat detta helt på egen hand. Jag har skapat det Skalkariket står för. Min själ och det som är jag är det som erbjuds på mitt rike. Både min manliga yangsida och min kvinnliga yinsida får finnas med.

 
Vi jobbade mycket i par under övningarna idag. Vi hjälpte varann att öppna upp och känna in.
 
Detta blir en dag att stoppa långt in i hjärtat och plocka fram att njuta av när livet vacklar.
Om jag någonsin tvivlar, om jag någon mer gång behöver försvara Skalkarikets varande. Då ska jag plocka fram denna varma fina kärleksfulla dag.
 
Namaste
Låt min själ omfamna din


Inga kommentarer: