torsdag 8 januari 2015

Mat och mys på Skalkariket

I två dagar har jag haft besök med min vän Sussi Norberg på Skalkariket.
Vi har lagat god nyttig mat i Paleoanda, skrattat, myst, yogat och haft ett många härliga samtal om livet.
 Dagens lunch bestod av bananpannkaka och björnbär med kokos.

Sussie är inte bara en fantastisk designer. Hon är duktig fotograf också. I två dagar har hon varit min chef. - Det här vill jag fota. -Kan vi göra en grön drink? -Vad ska du ha på dig när vi plåtar dina yogabilder? - Kan vi fota utifrån? -Kan vi tända alla kandelaber? -Håll den yogapositionen. -Släpp ögonbrynen............ Ja ni hör. Vi har haft såååå mysigt. Att vara två. Att dela. Att bolla ideer. Att tillföra något från olika synvinklar för att nå samma mål.

Jag har fått titta på mycket de här dagarna. Vad vill jag? Var är Skalkariket på väg? Är du och Skalkariket samma verksamhet? Vad vill du säga? Vad är din värdegrund. Jag har hittat min mentor.
Att hon dessutom är en kär vän och fin kollega gör att det känns rätt i hjärtat.



Vi har ätit nyttigt och gott. Här är bilder på en grön smoothié på banan avokado och spirulina samt mandelmjölk.
De orange drinken är gjord i råsaftcentrifug och består av apelsin ingefära och morötter.
Riktiga c-vitaminbomber till mig som fortfarande dras med min förkylning och hosta.
Men vila, yoga och kärlek från vovve vänner och familj kommer att göra mig pigg och kry igen på några dagar.


Igårkväll tände vi upp ljusen i matsalen och åt en god paleopizza gjord på kycklingfärs och tomatsås. Inget mjöl. Den var jättegod, vi toppade den med parmaskinka. Receptet finns i Annika Sjöös nya kokbok. Köp den. Den är jättebra!!

Min dotter Charlotte har hängt med oss. Hon verkligen suger in den kunskap som Sussie besitter. Vad har ni fotat? Får jag se? Hur har ni lagat den här maten? En fin förebild för Charlotte och en konstnärs själ för henne att ha utbyte av. Mamma är ju mamma men konstnärsådran hoppade nog över mig. Jag fick något annat.....

Nu har jag just bäddat ner mig och min förkylning under täcket och har en kopp ingefärste på sängbordet, en hund och en dotter bredvid mig.
Så sov gott mina vänner. Vi ses imorgon.
Kram yogafröken

1 kommentar:

mona sa...

Åh va härligt med en mentor! Det skulle jag behöva nu...nån som fångar upp och samlar ihop mina tankar, idéer, drömmar till en helhet... Jag vet att jag vill något annat men inte riktigt vad. Mina önskningar spretar... Visst har jag kommit en bit på väg: jag har sagt upp mig från en fast tjänst som förskollärare utan att ha något nytt!! Känner att jag måste göra mig fri för att komma vidare. Tänker hanka mig fram som inringningsvikarie tills det "dyker upp" nåt...
Önskar dig all lycka med alla dina projekt.
Kram Mona ErikssonWallgren