lördag 10 januari 2015

Håll er inne vänner. Stormen viner utanför fönstret.
Naturen är kraftfull. I morse vaknade vi till snö.
Det var så vackert.

Förutom härliga hundpromenader med min springerspaniel fick kroppen och själen ett skönt yogapass idag. Min förkylning har gett skäl till vila. Jag har rullat ut mattan ett par gånger senaste veckorna men det har inte funnits någon kraft. Ingen styrka. Så då har jag lyssnat och gett min kropp snälla yogaövningar och meditation. För att läka.
Idag fanns lite mer kraft. Skönt.

Jag försöker undvika socker och vitt mjöl just nu. Ge kroppen bra mat. Mat är medicin. Men så mycket gott jag upptäcker varje dag.
Den som inspirerat mig är min mamma. Hon var här på Skalkariket i höstas när vi hade Annika Sjöö på besök och hon pratade sig varm för paelokost. Min mamma hoppade på dieten och hon känner sig mycket piggare. Så kan mamma så kan jag!!

Till frukost gör jag nu bröd i micron på 2 minuter.

Mandelmjöl ägg och kokasolja. 2 min i micron. Klart !!

Jag har alltid gått den enkla vägen, trott att det alternativa är krångligt och svårt. Så kan jag helt plötsligt baka nyttigt bröd på 2 minuter, Halleluja!!!

Så även om du gav dig ett nyårslöfte på nyårsafton och inte riktigt hittat motivationen, börja om. Imorgon är en ny dag.

Namaste

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Karin, vackert fat !
Är det Bruka ?
Med vänlig hälsning
Monica