måndag 1 juni 2015

Längtan bort

Känner ni igen känslan av att det är grönare på andra sidan?
Känner ni igen längtan efter att det är bättre någon annanstans?
Att inte vara riktigt närvarande i det vi gör utan att hela tiden ha tankarna någon annanstans?

 
Där befinner jag mig ganska ofta. I det tillståndet sätter autopiloten igång att jobba. I det tillståndet går vi på rutin och bara kör på i spåren och stigarna vi kan.
 
Det är just här yogan hjälpt mig. Just här kan andning fokus och närvaro få oss att känna in.
Känna vad som är verkligt och inte. Känna in vad som är viktigt eller inte.
 
 
Jag har ett ställe dit jag återvänder och försöker samla tankarna och lugna den där längtan. Längtan efter mer. Längtan efter något annat. Längtan till nya platser.
 
Bryggan nere vid den lilla sjön som finns här i Skalkarike, där är det stilla.
Att få se det som finns precis just där jag är. Att få njuta av det som finns där jag står.
 
Så mina yogavänner. Öppna upp för allt du har. Titta på det som finns där du är.
Känn tacksamhet för just det som finns runt dig just nu.
 
Det är magi.
 
Kramar Yogafröken.
 

Inga kommentarer: